Ylivalta eläimeen

Kiehdonta (pakotus) [mieleen kohdistuva]

Taso

Dru 3, Eläimet 3

Osatekijät

P, E

Langetusaika   

1 kierros                                                                     

Kantama

Lyhyt (25 j + 5 j/2 tasoa)   

Kohde

Yksi eläin

Kestoaika

1 kierros/taso

Laistoheitto

Tahto mitätöi

Loitsunsieto

Pätee                                                                        

Voit ottaa eläimen valtaasi ja antaa sille yksinkertaisia käskyjä, kuten "kimppuun", "juokse" tai "nouda". Eläin ei ota lainkaan huomioon varmaan kuolemaan johtavia tai itselleen ilmiselvästi haitallisia käskyjä (kuten käskyä hyökätä vähintään kaksi kokoluokkaa suuremman olennon kimppuun).

Ylivalta eläimeen muodostaa ajatusyhteyden sinun ja eläimen välille. Voit ohjailla eläintä ääneen lausumattomilla käskyillä niin kauan kuin se pysyttelee loitsun kantamalla. Sinun on nähtävä eläin, jotta voisit ohjailla sitä. Et saa siltä välittömiä aistihavaintoja, mutta saat tietoosi kaiken, mitä se kokee. Koska ohjailet eläintä oman älykkyytesi mukaisesti, se voi suorittaa sellaisiakin toimintoja, joihin sen oma äly ei riittäisi. Sinun ei tarvitse keskittyä erikseen eläimen ohjailemiseen, ellet yritä saada sitä tekemään jotakin sellaista, mihin se ei tavallisesti pystyisi. Käskyn muuttaminen tai kokonaan uuden käskyn antaminen vastaa loitsun uudelleensuuntausta, joten se on liikkumistoiminto.


The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.